• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار: 1504اخبار امروز : 1
3

مدیر عامل فیلیمو : فیلیمو برای فعالیت نیاز به اخذ مجوز ساخت و پخش سریال ندارد /  صدا و سیما میخواهد فضای مجازی را قبضه کند!

  • کد خبر : 5181
  • 12 بهمن 1401 - 23:33
مدیر عامل فیلیمو : فیلیمو برای فعالیت نیاز به اخذ مجوز ساخت و پخش سریال ندارد /  صدا و سیما میخواهد فضای مجازی را قبضه کند!

محمدجواد شکوری مقدم ، مدیرعامل هلدینگ صبا ایده در گفتگوی برخط در پلتفرم کلاب هاوس ارتباطات ایران پیرامون پشت پرده های اختلافات فیلیمو و صدا و سیما گفت: تولید و پخش ویدیو در فضای مجازی قانون مصوب شده ای ندارد و فیلیمو برای فعالیت نیاز به اخذ مجوز ساخت و پخش ندارد.

محمدجواد شکوری مقدم ، مدیرعامل هلدینگ صبا ایده در گفتگوی برخط در پلتفرم کلاب هاوس ارتباطات ایران پیرامون پشت پرده های اختلافات فیلیمو و صدا و سیما گفت: تولید و پخش ویدیو در فضای مجازی قانون مصوب شده ای ندارد و فیلیمو برای فعالیت نیاز به اخذ مجوز ساخت و پخش ندارد. قوانین موجود برای تولید و پخش سمعی و بصری مطابق مصوبه مجلس و آیین نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منحصر به حامل های چند رسانه ای است و فیلیمو تنها از قوانین کمیته مصادیق محتوای مجرمانه تبعیت خواهد کرد.
هم بنیان گذار فیلیمو ادامه داد: بسیاری از تخریب ها و صحبت ها نسبت به فیلیمو مبنای حقوقی و قانوین ندارد. اگر فیلیمو از قانون مصادیق مجرمانه تخطی کند پاسخگو است در غیر این صورت عبارت صوت و تصویر فراگیر یک مفهوم فرهنگی و بلاتعریف است. اوایل حس می شد ماهیت ساترا مخصوص پخش زنده است اما آقایان صدا و سیما هر روز تفسیر جدیدی دارند و میخواهند تمام اینترنت  و فضای مجازی را در قبضه خودشان بگیرند.
وی یاد آور شد: مشکل صدا و سیما با فیلیمو از سریال سقوط شروع نشده است، بلکه ساترا یا صدا و سیما خود را مسئول فضایی می داند که مسئولیت قانونی آن را ندارد. دوستان فکر کردند با دست به دامن رییس جمهور شدن میتوانند فیلیمو را بزنند اما باز هم تاکید میکنم سریال های فیلیمو با توجه به مبانی قانونی نیازی به اخذ مجوز از هیچ منبع قانونی ندارد.
شکوری مقدم در پایان تاکید کرد: ما خودمان در فیلیمو سازمان ممیزی داخلی داریم و چهارچوب ها و قوانین نوشته شده را رعایت میکنیم و تنها در صورتی که بند و مصوبه قانونی باشد به آن تمکین میکنیم. البته برای تسهیل در تولید و پخش محتوا در صنف وی او دی طرحی را به نهاد های قانون گذار داده ایم که در سال ۲۰۲۳ ماهیت مجوز گرفتن و تایید سکانس های محتوایی مفهوم ندارد و تنها در صورت بروز خطا پس از تولید میتوان نسبت به اصلاح آن اقدام کرد.
منبع خبر:
لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=5181

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.