• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار: 1511اخبار امروز : 2
4

سروش هفتگی با مطالب ویژه دهه فجر منتشر شد

  • کد خبر : 5282
  • 06 اسفند 1401 - 6:54
سروش هفتگی با مطالب ویژه دهه فجر منتشر شد

مجله سروش هفتگی با مطالب ویژه دهه فجر همچون مروری بر برنامه‌های کودک و نوجوان در ایام دهه فجر، تصویر انقلاب اسلامی در سینمای ایران منتشر شد و روی پیشخان مطبوعات آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجله سروش هفتگی ویژه ایام دهه فجر با عناوین مختلفی همچون امام آمد، بهمن، ماه شوریدگان، مروری بر برنامه‌های کودک و نوجوان در ایام دهه فجر، تصویر انقلاب اسلامی در سینمای ایران، انقلاب اسلامی در آینه سروش، سیر شعر فارسی پس از انقلاب اسلامی به‌تازگی منتشر شده و روی پیشخان آمده است.

در این شماره از سروش هفتگی، فیلم‌ها و سریال‌های سیاسی پس از انقلاب اسلامی با عنوان «به سوی تصویری پر قدرت» مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. همچنین ویژه‌برنامه‌های دهه فجر در دهه شصت با عنوان «در انتهای شب» از دیگر مطالب منتشره این شماره از سروش هفتگی به شمار می‌رود.

مروری بر مجموعه‌های ساخته شده درباره بزرگان دفاع مقدس با عنوان «شوق پرواز»، مروری بر برنامه‌های کودک و نوجوان در ایام دهه فجر با عنوان «نوستالژی کودکانه فجر»، تصویر انقلاب اسلامی در سینمای ایران با عنوان «در چشم باد»، سیر شعر فارسی پس از انقلاب اسلامی با عنوان «سرود مرغ آزادی» از جمله مطالب منتشره این شماره از سروش هفتگی محسوب می‌شود.

این شماره از نشریه سروش هفتگی، پرونده ویژه‌ای با عنوان بازنمایی سبک زندگی ایرانی – اسلامی در رسانه منتشر کرده است. در این بخش شاهد انتشار مطالبی با عنوان نقش سالمندان در رسانه «خشت خام و آئینه»، تأثیر خشونت رسانه‌ای بر سلامت کودکان «کودکان و خشم!»، درباره هویت در دنیای مجازی «هویت حقیقی، هویت مجازی»، جنبه‌های تصویری رسانه شنیداری، آسیب‌شناسی اجتماعی و روانی خانواده در سریال‌های ماهواره‌ای «در مسیر تغییر ارزش‌ها» هستیم.

همچنین از دیگر مطالب منتشره این شماره از سروش هفتگی می‌توان به نگاهی به نقش تلویزیون در فرهنگ کتابخوانی با عنوان «هم‌نشینی تلویزیون و یار مهربان»، آگهی‌های تبلیغاتی و کودکان، نگاهی به سیمای پلیس در سینما و تلویزیون با عنوان «به دنبال پلیس‌های واقعی»، نقش مایه‌های ایرانی اسلامی در تصویر رسانه‌ای با عنوان مخاطبان و دکورهای تلویزیونی، صدا روی موج اینترنت، مصرف‌زدگی و فرهنگ، مروری بر سیر تئاتر در ایران و تأثیر انقلاب اسلامی بر مسیر آن با عنوان «صحنه فجر»، مروری بر تاریخچه میدان ارگ در تهران با عنوان «اینجا تهران است، میدان ارگ» اشاره کرد.

در صفحات پایانی این شماره از نشریه سروش هفتگی چند جلد کتاب معرفی شده است که می‌توان به دوره دو جلدی گام به گام با انقلاب، شعر و انقلاب، بررسی ابعاد علمی شخصیت امام خمینی (ره) اشاره کرد.

در بخشی از سرمقاله این شماره از نشریه سروش هفتگی آمده است:

انقلاب اسلامی با شعارهای اساسی «استقلال»، «آزادی» و «جمهوری اسلامی» آغاز شد و همواره باید در مسیر آرمانی خود بر مبنای این شعارها به حرکت ادامه دهد. این شعارها به عنوان خط مشی‌های اساسی انقلاب، در تعامل با رسانه‌ها نیز باید همواره جایگاه محوری خود را حفظ کنند و مبنای تعهدات رسانه‌ها و اصحاب رسانه تلقی شوند.

رسانه‌ها از ارکان مهم توسعه جوامع هستند و نقش آنها در رشد و توسعه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و اصلاح فرهنگ عمومی، همواره از سوی صاحب‌نظران مورد تأکید قرار گرفته است و کمیت و کیفیت آنها از شاخص‌های اصلی رشد و توسعه هر جامعه به حساب می‌آید.

شماره ویژه بهمن ماه نشریه سروش هفتگی در چهل و چهارمین سال انتشار با بهای ۵۰۰ هزار ریال در پیشخوان قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=5282

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.