• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار: 1626اخبار امروز : 0
6

ایماژ دعایی یک زندگی بود که قرار است مزرعه آخرت باشد

  • کد خبر : 5776
  • 28 خرداد 1402 - 11:17
ایماژ دعایی یک زندگی بود که قرار است مزرعه آخرت باشد

سیدحسن خمینی، در بزرگداشت درگذشت سید محمود دعایی، گفت: ایماژ مرحوم آقای دعایی یک زندگی بود که قرار است مزرعه آخرت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی دیروز سه‌شنبه ۹ خرداد در مؤسسه اطلاعات برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تولیت آستان حرم امام خمینی (ره)، طی سخنانی در این گرامیداشت، گفت: آقای دعایی به همه ما یاد داد که می‌توان انقلابی بود اما پرخاشگر نبود، می‌توان با رسانه به جنگ دشمنان رفت اما دروغ نگفت و تهمت پراکنی و غیبت نکرد.

وی افزود: آقای دعایی جنگ روانی را بستری برای ترویج دروغ قرار نمی‌داد. محبتش بی پیرایه بود، بسیار صادقانه دوستانش را دوست داشت اما هیچ وقت در مقابل این محبت‌ها مطالبه نمی‌کرد؛ هزینه می‌داد اما درخواستی نداشت.

تولیت آستان حرم امام خمینی (ره) در ادامه گفت: مرحوم دعایی، هیچ وقت به هیچ بهانه‌ای با جمهوری اسلامی و آرمان گذشته اش قهر نکرد و بین اصل نظام، جمهوری اسلامی و آرمانی که برای آن این همه شهید داده شد و احیاناً خطاهای امثال بنده فرق می‌گذاشت. ممکن است در عمل هزار ایراد پیدا شده باشد، کدام دیکته نوشته شده است که غلط نداشته باشد؟ فراموش نکنید آن بن مایه اصیل بر اساس یک نیت پاک بنا شده است.

سیدحسن خمینی گفت: یکی دیگر از مواردی که در زندگی ایشان هست و حیف است که در اذهان نیاید، ساده زیستی ایشان است. آیا منزل آقای دعایی را دیده اید؟ کسی باور می‌کند این خانه یکی از مسئولین بلند پایه جمهوری اسلامی است؟ این پایبندی به آرمان‌هایی که برای آنها تلاش کرده بود، حجت است. مرحوم آقای دعایی ادعا نداشت اما در عین بی ادعایی انسان بسیار فاضل و وارسته ای بود. در نجف تحصیل کرده و به ادبیات واقف بود و به مناسبت شعر می‌خواند. این فضائل شخصی اش را بروز نمی‌داد، به کسی فخر نمی‌فروخت و خودش را به کسی تحمیل نمی‌کرد. ایماژ مرحوم آقای دعایی یک زندگی بود که قرار است مزرعه آخرت باشد. دنیا را برای این باید ساخت که فردایی هست، دنیا پایان انسان‌ها نیست.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=5776

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.