در جریان میتاپ تخصصی «شبکه مدیران تأثیرگذار» که به مناسبت دومین سالروز تولد برند «کافه ارتباط» و با حمایت انجمن صنفی روابط عمومی برگزار شد، معین کلوشانی، مدیر موفقیت مشتریان تپسل، در ارائهای با عنوان «همکاریهایی به ارزش طلا» به نقش معنا، اعتماد و اثرگذاری بلندمدت در روابط حرفهای پرداخت.
او با اشاره به اهمیت روابط انسانی در موفقیت کسبوکارها، نمونههایی از همکاریهای اثربخش را مطرح کرد و از تأثیر این نوع روابط بر دوام و کیفیت تعاملات تجاری سخن گفت. کلوشانی در بحث اعتمادسازی تأکید کرد که بر اساس دادهها، ۸۰ درصد تصمیمگیرندگان در ارتباطات تجاری، اعتماد را اصلیترین معیار انتخاب شرکای تجاری میدانند.
وی در ادامه، سه عنصر کلیدی را در شکلگیری اعتماد معرفی کرد:
عشق
ارتباطات
هدف
او در توضیح عنصر عشق چنین گفت:
«اگر کمال خود را در دیگری بجوییم، چیزی جز وفاداری تصور نخواهیم کرد.»
کلوشانی همچنین به اثرات ملموس اعتماد در روابط تجاری اشاره کرد و افزود: افزایش طول عمر روابط، کاهش نرخ ترک همکاری، افزایش ارزش مادامالعمر مشتری (CLV) و بهبود نرخ تبدیل کمپینها، از جمله نتایج اعتماد در همکاریهای حرفهای هستند.
در بخش پایانی سخنان خود، او گزارشدهی شفاف، تحلیل دادههای سفارشیشده، پیگیری پیشگیرانه و گفتوگو به جای مونولوگ را راهکارهایی برای توسعه و تقویت اعتماد در همکاریهای سازمانی برشمرد.
کلوشانی تأکید کرد که روابط مبتنی بر این مؤلفهها میتوانند به داراییهایی تبدیل شوند که ارزش آنها از طلا نیز فراتر میرود.