• امروز : شنبه - ۲۴ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 14 December - 2024
4

تریبون؛ دستیار ارتباط با رسانه‌ها برای کسب‌وکارها

  • کد خبر : 14681
  • 05 آذر 1403 - 13:02
تریبون؛ دستیار ارتباط با رسانه‌ها برای کسب‌وکارها

ارتباط مؤثر با رسانه‌ها یکی از مهم‌ترین نیازهای تیم‌های روابط‌عمومی و ارتباطات در سازمان‌ها و کسب‌وکارها به شمار می‌آید. بدون ارتباط مناسب با رسانه‌ها، انتقال پیام‌ها، معرفی محصولات و خدمات جدید و مدیریت بحران‌های احتمالی به چالش کشیده می‌شود. اما چالش‌های این حوزه باعث شده بسیاری از تیم‌های ارتباطات برای بهینه‌سازی فرایندها به ابزارهای نوین روی بیاورند. یکی از این ابزارها، پلتفرم «تریبون» است که طی سال‌های اخیر به‌عنوان راهکاری نوآورانه، نیازهای ارتباطی کسب‌وکارها را هدف قرار داده است.

ارتباط مؤثر با رسانه‌ها یکی از مهم‌ترین نیازهای تیم‌های روابط‌عمومی و ارتباطات در سازمان‌ها و کسب‌وکارها به شمار می‌آید. بدون ارتباط مناسب با رسانه‌ها، انتقال پیام‌ها، معرفی محصولات و خدمات جدید و مدیریت بحران‌های احتمالی به چالش کشیده می‌شود. اما چالش‌های این حوزه باعث شده بسیاری از تیم‌های ارتباطات برای بهینه‌سازی فرایندها به ابزارهای نوین روی بیاورند. یکی از این ابزارها، پلتفرم «تریبون» است که طی سال‌های اخیر به‌عنوان راهکاری نوآورانه، نیازهای ارتباطی کسب‌وکارها را هدف قرار داده است.

اولویت تیم‌های روابط‌عمومی در سال ۱۴۰۲

بر اساس دومین گزارش جامع روابط‌عمومی تریبون، ارتباط با رسانه‌ها همچنان در صدر اولویت‌های تیم‌های روابط‌عمومی قرار دارد. این گزارش نشان می‌دهد که در سال گذشته بیشترین سهم از بودجه‌های ارتباطی صرف توسعۀ این حوزه شده و خدمات مرتبط با ارتباط رسانه‌ای بیشترین میزان برون‌سپاری را به خود اختصاص داده‌اند.

از سوی دیگر، آمارها حاکی از آن است که ۴۲ درصد از متخصصان روابط‌عمومی، هر ماه بین یک تا سه خبر برای رسانه‌ها ارسال می‌کنند و ۲۹ درصد از آنان این عدد را به بیش از شش خبر در ماه رسانده‌اند. این روند نشان‌دهندۀ اهمیت بالای تولید و انتشار محتوا در استراتژی‌های ارتباطی سازمان‌هاست.

چالش‌های ارتباط با رسانه‌ها

با وجود نقش کلیدی رسانه‌ها، بسیاری از تیم‌های روابط‌عمومی با چالش‌هایی نظیر تعامل پیچیده با خبرنگاران، پرداخت‌های زمان‌بر و دشوار مالی و محدودیت‌های دسترسی به رسانه‌های تخصصی مواجه‌اند. بر اساس آمار تریبون، حدود ۲۹ درصد از تیم‌های روابط‌عمومی در ایران تنها شامل یک نفر هستند که این موضوع پیچیدگی‌ها را دوچندان می‌کند.

راه‌حل‌های پلتفرم تریبون

پلتفرم تریبون که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ آغاز کرده، با هدف ساده‌سازی فرایند ارتباط با رسانه‌ها طراحی شده است. این پلتفرم تاکنون به بیش از ۵۰ هزار کسب‌وکار خدمات ارائه داده و امکان انتشار محتوا در بیش از دو هزار رسانه فارسی‌زبان و ۱۰ هزار رسانۀ بین‌المللی را فراهم کرده است.

 

امکانات کلیدی این پلتفرم عبارت‌اند از:

  • انتشار سریع و گستردۀ اخبار: کاربران با چند کلیک می‌توانند خبر خود را در ده‌ها رسانه منتشر کنند.
  • دسترسی به رسانه‌های تخصصی:کسب‌وکارها تلاش می‌کنند اخبار خود را در رسانه‌هایی منتشر کنند که مخاطبان آن‌ها با مخاطبان کسب‌وکار هم‌پوشانی بالایی دارد. از این جهت برای کسب‌وکارها مهم است رسانه‌های تخصصی حوزۀ فعالیت خود را بشناسند و خبرهای خود را در آن‌ رسانه‌ها منتشر کنند.متخصصان روابط‌عمومی در پلتفرم تریبون می‌توانند، رسانه‌های فعال در هر حوزۀ تخصصی را با اعمال فیلتر «حوزه تخصصی فعالیت» مشاهده کننند. در پلتفرم تریبون، رسانه‌ها براساس حوزه‌های تخصصی ارز دیجیتال، استانی، املاک، بورس، بانک و بیمه، خبرخوان، خبری، خودرو و حمل‌و‌نقل، ساختمان، معماری و طراحی، سبک زندگی، سرگرمی، سلامت و زیبایی، صنعتی، علمی و آموزشی، فناوری و کامپیوتر، کسب‌وکار و استارتاپ، کشاورزی، گردشگری و مهاجرت، مالی و اقتصادی، مجلۀ اینترنتی، هنر و ورزشی دسته‌بندی شده‌اند.

تریبون

  • انتشار بدون تگ تبلیغاتی و در صفحات مرتبط: امکان انتخاب رسانه‌های خاص برای نمایش اخبار بدون برچسب تبلیغاتی و در صفحات تخصصی فراهم شده است.

تریبون

  • پرداخت آسان و متمرکز: کاربران به‌جای پرداخت جداگانه به هر رسانه، تنها یک فاکتور دریافت می‌کنند.
  • امکانات چندرسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی: انتشار اخبار همراه با ویدیو یا بازنشر آن در شبکه‌های اجتماعی رسانه‌ها از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم است.

تریبون

  • انتشار ویدیو همراه خبر:
    برای مشاهدۀ رسانه‌هایی که همراه خبر، ویدیوی مدنظرتان را نیز منتشر می‌کنند، کافی است از نوار سمت راست صفحۀ ساخت کمپین رپورتاژ آگهی، «خدمات ویژه» را انتخاب کنید و از بین گزینه‌های نمایش داده شده، «درج محتوای ویدیویی» را فعال کنید.

 

تریبون

  • خرید بسته‌ای رپورتاژ آگهی با قیمت مناسب‌تر:
    با انتخاب «ساخت کمپین بسته رپورتاژ» در داشبورد پلتفرم تریبون، بسته‌های رپورتاژ آگهی را مشاهده خواهید کرد که به‌شکل موضوعی براساس حوزۀ تخصصی ارائه شده‌اند. برای نمونه چند رسانه‌ در حوزۀ تکنولوژی یا سبک‌ زندگی در یک بسته ارائه شده‌اند و امکان خرید آن‌ها با قیمت مناسب‌تر فراهم شده است. این بسته‌ها به خرید راحت‌تر رپورتاژ آگهی در یک حوزۀ تخصصی کمک خواهد کرد.

تریبون

  • امکان خرید اعتباری رپورتاژ آگهی:
    در پلتفرم تریبون برای کمک به قدرت خرید کسب‌وکارها و سازمان‌ها امکان خرید اعتباری فراهم شده است. شما می‌توانید رپورتاژ آگهی‌های خود را به‌شکل اعتباری بخرید، بدون پرداخت وجه اخبار خود را منتشر کنید و مبلغ خرید خود را در ۴ قسط و در طول ۳ ماه پرداخت کنید.

پلتفرم تریبون، با ارائۀ خدماتی مانند انتشار هم‌زمان اخبار، بازنشر در شبکه‌های اجتماعی و دسترسی آسان به رسانه‌های تخصصی، توانسته برای بخش قابل‌توجهی از چالش‌های ارتباطی تیم‌های روابط‌عمومی راهکار ارائه دهد. این ابزار برای کسب‌وکارهایی که به دنبال افزایش دیده‌شدن، بهینه‌سازی فرایندها و کاهش هزینه‌های ارتباطی هستند، گزینۀ مناسبی به نظر می‌رسد.

باتوجه‌به اینکه ارتباط مؤثر با رسانه‌ها یکی از ارکان حیاتی روابط‌عمومی در عصر حاضر است، ابزارهایی مانند تریبون می‌توانند نقشی کلیدی در بهبود و توسعۀ این حوزه ایفا کنند.


منبع خبر:
مصور
/ تریبون؛ دستیار ارتباط با رسانه‌ها برای کسب‌وکارها

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=14681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.