• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار: 1523اخبار امروز : 0
7

پنجمین رویداد گراف دی برگزار شد

  • کد خبر : 6464
  • 21 آبان 1402 - 12:22
پنجمین رویداد گراف دی برگزار شد

پنجمین رویداد «گراف‌دی»، روز دوشنبه پانزدهم آبان ماه در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد. قرار بود این رویداد در مهرماه برگزار شود که همزمانی آن با نمایشگاه جیتکس در دبی سبب تغییر زمان آن شد. گراف‌دی که به گردهمایی روابط‌عمومی‌های ایران مشهور است، روز گذشته با برگزاری کارگاه‌های آموزشی کار خود را آغاز کرد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی حوزه روابط‌عمومی با تمرکز بر وجهه سازمانی

به گزارش تریبون‌نیوز،‌ کارگاه‌های آموزشی این رویداد که از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ برگزار شدند، به ارائه بخش‌های مختلف روابط‌عمومی و مدیریت رسانه‌ای پرداختند. یونس شکرخواه، حمید شکری خانقاه، فرزانه بنی هاشم‌نژاد، امیرحسن موسوی و حسین زاده قشمی مدرسان این کارگاه‌های آموزشی بودند. سرفصل‌های این کارگاه‌ها شامل «روابط‌عمومی و رسانه‌های نوظهور»، «روابط‌عمومی قصه‌گو و قدرت داستان‌سرایی در ارتقای برند»، «تعامل با حاکمیت با استفاده از روش‌های نوین ارتباطی»، «مدیریت تخریب و بحران‌های آسیب‌زا برای وجهه سازمانی» و «حفاظت از شهرت برند با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی» بود.

 

تغییر مدیریت روابط‌عمومی نسبت به گذشته

پس از کارگاه‌های آموزشی، رویداد گراف‌دی با حضور بسیاری از مدیران و فعالان حوزه روابط‌عمومی و برخی از اساتید حوزه ارتباطات برگزار شد. در ابتدای این رویداد، داوود زارعیان، رئیس شورای سیاست‌گذاری گراف‌دی درباره وجهه سازمان‌ها و نقش تاثیرگذار روابط‌عمومی در سازمان صحبت کرد. زارعیان گفت: «مدیریت وجهه سازمانی برای ما که بیشتر در حوزه روابط‌عمومی فعالیت می‌کنیم، باید با افکار عمومی پیوند بخورد. به‌طور مثال، وقتی صحبت از بانکداری نوین می‌شود، باید دید کدام بانک‌ها توانسته‌اند با بازاریابی، برندسازی و وجهه سازمانی‌شان باعث ترغیب مخاطبان برای استفاده از خدمات بانکداری نوین کنند. اگر روابط‌عمومی خوب کار کند، می‌تواند تصویر عمومی مناسبی را از برند منتشر کند و نقش موثری در سازمان داشته باشد.»

رئیس شورای سیاست‌گذاری گراف‌دی با اشاره به تحولاتی که در حوزه ارتباطات ایجاد شده گفت: «مدیریت ارتباط با رسانه، نسبت به گذشته تغییر کرده است. در حال حاضر مدیریت ارتباط رسانه در اختیار ما نیست. کسانی می‌توانند در ارتباط با رسانه‌ها موفق شوند که ارتباطات سازمانی مناسبی داشته باشند. باید هر سوالی از سازمان داریم، از طریق وب‌گاه آن سازمان به جواب برسیم.
یادمان باشد که نباید وجهه سازمان دچار بحران شود.»
زارعیان خاطرنشان کرد: «توسعه استراتژی ارتباطی، موضوع دیگری‌ست که باید به آن توجه کرد. مدیریت نظر یا افکار عمومی هم مسئله دیگری است که باید آن را جدی گرفت.»

سالی مونگ(SOLLY MOENG)، رئیس ارتباطات شرکتی و روابط عمومی Woolworth و مدیر پیشین بازاریابی و ارتباطات در موسسه ملی گیاه شناسی آفریقای جنوبی

نگاه به سازمان‌ها از منظر شهرت برند

سالی مونگ(SOLLY MOENG)، رئیس ارتباطات شرکتی و روابط عمومی Woolworth و مدیر پیشین بازاریابی و ارتباطات در موسسه ملی گیاه شناسی آفریقای جنوبی، سخنران دوم گراف‌دی بود. مونگ به صورت آنلاین در این پنجمین رویداد شرکت کرده‌بود و «مدیریت وجهه سازمانی» را مورد بررسی قرار داد.
زمینه اصلی فعالیت «سالی مونگ» در زمینه برندسازی و مدیریت وجهه برند بوده است. او که در حال گذراندن دوره دکتری خود است و به عنوان مدرس «وجهه برند» فعالیت می‌کند، درباره مسائل مهمی که برندها باید برای بهبود وجهه برند خود انجام دهند، توضیح داد. او در سخنرانی‌اش با تاکید بر عوامل موثر در وجهه برند گفت: «چشم‌انداز یا ویژن یکی از مهم‌ترین مسائلی‌ست که یک برند باید به آن‌ توجه کند. دومین مسئله بااهمیت برای برندها این است که بدانند سیستم قرار است به کجا برسد و چه باید‌ها و نبایدهایی دارد. سومین نکته مربوط به رهبری است. برندها باید کسانی را برای رهبری پیدا کنند که بدانند چه کاری درست یا غلط است.»
رئیس ارتباطات شرکتی و روابط عمومی شرکت Woolworth، پس از ارائه فاکتورها و عوامل موثر در وجهه برند از مدیران روابط عمومی خواست تا برندها را از نگاه وجهه سازمانی ارزیابی کنند.

حمیدرضا رضاپناه، مدیرعامل سرزمین هوشمند پاد در رویداد گراف دی

حمیدرضا رضاپناه، مدیرعامل سرزمین هوشمند پاد به انتقال تجربه پرداخت و گفت: «انسان‌ها دوست دارند به همه چیز حیات ببخشند اما نباید از واقع‌گرایی دور شوند. برندها باید ایده‌های قابل اجرا داشته باشند. نباید از چیزی که هستیم خیلی دور برویم؛ با خارج از واقع‌گرایی رفتن حس مثبت را از تیم‌‌مان می‌گیریم.»

پس از ارائه مدیرعامل سرزمین هوشمند پاد، پنل تخصصی برند کارفرمایی برگزار شد. در این پنل، محمدصادق اشرفی، مدیرکارفرمایی گروه اسنپ و اسنپ فود، پریسا طالبی، مدیرارشد برندکارفرمایی کوبل، مژگان رجب‌دوست، هم‌بنیانگذار و مدیر استعدادیابی نارون و نوشین محمدی، مدیر ارشد منابع انسانی شرکت چارگون از تجارب خود در حوزه برند کارفرمایی گفتند.

صادق اشرفی در این پنل، مهاجرت نیروی انسانی را یکی از چالش‌های کارفرمایان برای جذب نیروی متخصص دانست. پریسا طالبی نیز با ارائه توضیحاتی درخصوص نیازسنجی‌ها و استراتژی‌های برند کارفرمایی، روی ارزش‌ پیشنهادی کارفرمایان تاکید کرد. نوشین محمدی در صحبت‌هایش به افزایش معیارهای سنجش و مقایسه اشاره کرد. مدیر ارشد منابع انسانی شرکت چارگون در ادامه به چالش‌های دنیای فناوری‌ و صنایع پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات پرداخت.
در پایان این پنل، پریسا طالبی در پاسخ به سوال یک روزنامه‌نگار در خصوص بررسی شرایط موجود و افزایش موج مهاجرت گفت: «ما توانایی جلوگیری از مهاجرت را نداریم و بازار مدام در حال کوچک شدن است. برند کارفرمایی کمک می‌کند تا در بازاری که کوچک شده است، فرد مناسب را پیدا کنیم.»

پنل برند کارفرمایی در رویداد گراف دی

 

روابط‌عمومی ابزار مدیرعامل است و باید همواره در کنار مدیرعامل باشد

علی چهارلنگی، مدیرعامل شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی سخنران بعدی رویداد گراف‌دی بود با تاکید بر برندسازی و حفظ شهرت و وجهه برندها گفت: «ما کشورها را با برندهایشان می‌شناسیم؛ مثلاً آمریکا را با اپل و کره‌جنوبی را با سامسونگ می‌شناسیم. ما هم می‌توانیم برند شویم. خیلی‌ها معتقدند به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم برند شویم اما با وجود تحریم‌ها هم برند شدن امکان‌پذیر است.» چهارلنگی در ادامه به لزوم اطلاع‌رسانی عمومی درست و به‌موقع، هم‌گرایی و یکسان شدن شرکت‌ها و راه‌اندازی کمپین‌های درون‌سازمانی اشاره کرد. به گفته مدیرعامل شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، لازم است که روابط‌عمومی هم‌راستا و هم‌گام با کسب‌وکار پیش برود. او معتقد است که «روابط‌عمومی ابزار مدیرعامل است و باید همواره در کنار مدیرعامل باشد.»

علی چهارلنگی، مدیرعامل شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی

صابر امامی، مدیرعامل شرکت عصر امین کارآفرین نیز با تاکید بر توسعه زیست بوم نوآورانه اظهار داشت:‌ «ارتقای وجهه سازمانی هر شرکت حاصل تعامل سازنده، پویا و هدفمند تمام افراد و ارکان سازمان با محیط بیرونی است.»

نقطه تلاقی روابط‌عمومی مدرن و سنتی

علی درویشی، معاون اجرایی آژانس روابط‌عمومی راما در رویداد گراف‌دی درباره روابط‌عمومی مدرن صحبت کرد. به گفته درویشی در روابط‌عمومی مدرن لازم است که دسته‌بندی گروه‌های مختلف و شناخت رسانه‌های مطلوب لحاظ شود. طبق گفته‌های درویشی، داشتن روابط پویا و فعال وجه تمایز روابط‌عمومی سنتی و مدرن است. معاون اجرایی آژانس روابط‌عمومی راما با تاکید بر تحولات تکنولوژی، اظهار داشت که در روابط‌عمومی مدرن پلتفرم‌های این حوزه می‌توانند درآمدزا باشند.

علی درویشی، معاون اجرایی آژانس روابط‌عمومی راما

راز موفقیت فعالان حوزه بازاریابی و روابط‌عمومی

در پنل «مسیر موفقیت» رویداد گراف‌دی،‌ مینا نظری با انتقاد از گفته‌های مدیرعامل شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، گفت: «روابط‌عمومی ابزار نیست و مهم‌ترین قسمت از هر شرکتی است.»

مصطفی لامعی، مدیر دیجیتال مارکتینگ شرکت کاله نیز از تجارب خود در حوزه بازاریابی و تغییر دیدگاه و افکار عمومی گفت. لامعی به شکافی که در بازار وجود دارد اشاره کرد و گفت: «با پیدا کردن گپ یا شکافی که در بازار وجود داشت، سعی کردیم تصوری که انسان‌ها از رانندگان تریلی دارند را از بین ببریم. این رانندگان که کالاهای سولیکو را جابه‌جا می‌کنند، سفیران برند ما هستند و با مقابل دوربین قرار دادن آن‌ها توانستیم تصویر ذهنی مردم از رانندگان ماشین‌های سنگین را تغییر دهیم.»

آرمان خالقی، معاون توسعه ارتباطات شرکت شیرین عسل نیز گفت: «کار روابط‌عمومی با افکار عمومی سر و کار دارد و تعامل با سازمان‌ها از مهم‌ترین مسائلی‌ست که ما به‌عنوان کسی که در این حوزه فعالیت‌ می‌کنیم باید به آن توجه کنیم.» خالقی با تاکید بر اتفاقات و رخدادهای اجتماعی توضیح داد که روابط‌عمومی و ارتباطات می‌توانند سازمان را از بحران‌ها نجات دهند و وجاهت برندها را برگردانند.

بهاره شریفیون، مدیرعامل بیمه دات‌کام افزود: «اتفاقات بسیاری در صنعت ما افتاده و چالش‌های متعددی را از نظر اجتماعی داشته‌ایم.» شریفیون تاکید کرد که روابط‌عمومی یک مهارت و حلال مشکلات کسب‌وکارهاست. او در نهایت اخلاق‌مداری و صداقت را از اصول روابط‌عمومی و برند کارفرمایی دانست.

آرمان صفایی، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار تریبون، آخرین فردی بود که در پنل مسیر موفقیت یکی از عوامل موثر بر وجهه سازمانی تعامل در درون سازمان‌هاست. صفایی، همچنین توضیحاتی را درباره پلتفرم تریبون داد و آن را ابزاری برای روابط‌عمومی‌ها دانست.

آرمان صفایی در پنل «مسیر موفقیت» رویداد گراف‌دی

در پایان این رویداد «تندیس گراف‌دی» به مدیران ارتباط‌گرا و برگزیده اهدا شد. این مدیران که بیشترین امتیاز را در زمینه وجهه سازمانی کسب کرده‌اند، از میان شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری و دانش‌بنیان‌ها، کارآفرینان و استارتاپ‌ها، بانک‌ها، شرکت‌های پرداخت الکترونیکی و بیمه انتخاب شده بودند.
علی حکیم جوادی، مدیرعامل هلدینگ فناوری و نوآوری صاد، مجید کیان‌پور، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مهرشاد تیموری، مدیرعامل پلتفرم آنلاین سلامت بقراط، شاهین میرزایی، مدیرعامل شرکت تی‌تک، پرهام رضایی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان البرز، یاشار صدیق‌زاده از گروه صنایع غذایی شیرین عسل و محمد محمدی مدیرعامل شرکت زیماپی از برگزیدگان پنجمین رویداد گراف‌دی بودند.

 

 

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=6464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.