• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
کل اخبار: 1531اخبار امروز : 0
1

کتاب و داستان سلاح مبارزه با تهاجم فرهنگی و رسانه است

  • کد خبر : 7552
  • 09 اردیبهشت 1403 - 9:45
کتاب و داستان سلاح مبارزه با تهاجم فرهنگی و رسانه
است

نویسنده کتاب «یک آدم بیست» می‌گوید در عصر جدید ما با تهاجم فرهنگی بسیار زیادی روبه‌رو هستیم و در چنین شرایطی باید بتوانیم با جنگ رسانه‌ای مقابله کنیم و چه سلاحی بهتر از کتاب و داستان!

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: کتاب «یک آدم بیست» نوشته علی شعیبی با تصویرگری پریسا رسولی به تازگی توسط انتشارات جمال منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب با بیان ماجراهای مختلفی از زندگی حضرت محمد (ص) مخاطب نوجوان را با ویژگی‌های یک انسان که شخصیت سالم دارد آشنا کرده و آن را به عنوان یک آدم بیست معرفی می‌کند.

این کتاب اخیراً در بیست و یکمین دوره جشنواره رشد در بخش دانش افزایی برگزیده شد، به همین بهانه به گفت‌وگو با حجت‌الاسلام علی شعیبی نویسنده این کتاب پرداختیم.

مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

* جناب شعیبی از چه زمانی نویسندگی را آغاز کردید؟

نوشتن را از سال ۹۵ شروع کردم، سال ۹۷ کتابم وارد بازار نشر شد و کم کم حرفه‌ای‌تر کار کردم و تا کنون، بیش از چهل اثر نوشته‌ام که بیست و یکی از آن‌ها چاپ شده و بقیه در حال چاپ هستند.

* کمی درباره داستان کتاب «یک آدم بیست» صحبت کنیم.

این کتاب ویژگی‌های یک انسان باشخصیت با الگوگیری از زندگی پیامبر اکرم (ص) است. به این نحو که ما ویژگی‌های انسان‌های باشخصیت را پیدا کردیم و آن‌ها را توضیح داده‌ایم و برای هر کدام از این ویژگی‌ها به عنوان الگوی داستانی زندگی حضرت محمد (ص) را روایت کردیم.

ما به زندگی حضرت محمد (ص) از چند بُعد پرداختیم یعنی مثل خیلی از کتاب‌ها فقط به سراغ مهربانی و لطیف بودن ایشان نرفتیم بلکه به شجاعت و رشادت ایشان پرداختیم.

* ایده نگارش کتاب از کجا رسید؟

متأسفانه در عصر جدید ما با تهاجم فرهنگی بسیار زیادی روبه‌رو هستیم. حتماً شما هم زمانی را به یاد دارید که یک آهنگ از خواننده‌ای که به هیچ ارزشی پایبند نیست در اکثر مدارس از زبان نوجوانان بازخوانی می‌شد، در چنین شرایطی باید بتوانیم با جنگ رسانه‌ای مقابله کنیم و چه سلاحی بهتر از کتاب و داستان!

از طرفی به بیان سیره زندگی پیامبر (ص) بسیار علاقه‌مند بودم و دوست داشتم زندگی ایشان را به عنوان الگویی که نمره‌اش بیست است روایت کنم، نام کتاب نیز از همین دغدغه ذهنی آمد.

* این‌کتاب در در بخش دانش‌افزایی جشنواره رشد برگزیده شد. بد نیست از این‌جشنواره هم چندکلام صحبت کنیم.

جشنواره کتاب رشد، سال‌هاست که در حال برگزاری است، به نظرم چنین رویدادهایی می‌تواند فیلتری برای جدا کردن کتاب‌های خوب، خیلی خوب و بد باشد چون که بسیاری از خانواده‌ها با اطمینان به همین رویدادها می‌توانند کتاب‌های مناسب را شناسایی کنند و به این ترتیب به فرم و محتوای کتاب‌ها توجه می‌کنند.

* پیشنهادی برای بهتر برگزار شدن جشنواره رشد دارید؟

اول این‌که به نظرم باید به جایزه این داستان توجه ویژه‌ای شود. همچنین محورهای این جشنواره باید از قبل اعلام شود تا نویسندگان بدانند در چه‌محورهایی و با چه سطح از کیفیت آثار می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

متأسفانه این دور از جشنواره توسط رسانه ملی پوشش داده نشد و این یک انتقاد جدی به مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیماست.

* این‌روزها اثر جدیدی در دست تالیف دارید؟

دو کار جدید دارم که در حال چاپ است. چند اثر دیگر نیز دارم که موضوعات مختلفی از جمله مهدویت، نماز و در رابطه با احترام به بزرگترها هستند و امیدوارم زودتر منتشر شوند.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=7552

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.