پلتفرم ادپلی با هدف ارائه تبلیغات تعاملی و جایگذاری محصول (Product Placement) در بازیهای موبایلی، فعالیت خود را آغاز کرده است. این پلتفرم فرصتی برای کسبوکارها فراهم میکند تا تبلیغات خود را در بیش از ۲۰ بازی پرمخاطب موبایلی با مجموع نصب ۶۵ میلیون و با ظرفیت حداقل ۱۲۰ میلیون بازدید ماهانه به نمایش بگذارند. تبلیغات جایگذاری محصول در بازیهای موبایلی، بدون ایجاد وقفه و بهعنوان بخشی از تجربه کاربری، تأثیری ماندگار در ذهن مخاطب ایجاد میکند. در واقع تبلیغات بهعنوان بخشی از جریان و داستان بازی ارائه میشود. ادپلی با افزودن نقش عاملیت به تبلیغات در بستر بازیهای موبایلی، در تلاش است تحولی در چشمانداز صنعت تبلیغات ایجاد کند.
ادپلی بر این باور است که تبلیغات تعاملی درون بازی (Advergaming) فرصت تازهای برای ارتباط متفاوتتر و خلاقانهتری ایجاد میکند. با توجه به رشد بازیهای موبایلی و تنوع گسترده مخاطبان آن، ادپلی فرصتی ویژه برای کسبوکارها فراهم میکند تا تبلیغات خود را در محیطی یکپارچه و بدون مزاحمت ارائه دهند. با قرار دادن محصولات بهطور مستقیم در داستان و جریان بازی، ادپلی این اطمینان را میدهد که پیامهای برند بهطور عمیقتری در ذهن کاربران حک میشود و تجربهی ماندگارتری را برای بازیکنان خلق میشود.
براساس گزارش «بنیاد ملی بازیهای رایانهای» در سال ۱۴۰۰، تعداد بازیکنان ایرانی ۳۴ میلیون برآورد شده که ۹۶ درصد آنها از موبایل برای بازی استفاده میکردند. با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۷ درصد، تخمین زده میشود که این تعداد در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۳۸ میلیون نفر رسیده باشد. افزون بر تعداد بالای مخاطبین و گرایش نسل زد، بازیهای موبایلی با تکیه بر نقش تعاملی کاربر، بهعنوان درگیرکنندهترین رسانه سرگرمی، فرصتهای بینظیری برای تبلیغات کسبوکارها ایجاد میکنند. همچنین ارزش بازار صنعت بازیهای ویدیویی در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۱۴ میلیارد دلار برآورد شده که بیش از دو برابر مجموع صنعت موسیقی و سینما است. ادپلی با شناخت این ظرفیتها، به کسبوکارها امکان ارائه تبلیغات درون بازی و همچنین خلق فرصتهای درآمدزایی برای شرکتها و استودیوهای بازیسازی را میدهد.