• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار: 1512اخبار امروز : 0
5

شماره ۹۷ فصلنامه ماهور روی پیشخان آمد

  • کد خبر : 5072
  • 27 دی 1401 - 12:38
شماره ۹۷ فصلنامه ماهور روی پیشخان آمد

نودوهفتمین شماره از فصلنامه موسیقی ماهور با مقالاتی پیرامون موسیقی ایران و جهان منتشر شد و روی پیشخان آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، نودوهفتمین شماره از فصلنامه موسیقی «ماهور» (سال بیست و پنجم) ویژه پاییز ۱۴۰۱ به‌تازگی در ۱۸۴ صفحه و بهای ۸۰ هزار تومان منتشر شده و روی پیشخان آمده است. صاحب امتیاز این نشریه مؤسسه فرهنگی – هنری ماهور است و مدیر مسئول و سردبیری آن را نیز به ترتیب سیدمحمد موسوی و ساسان فاطمی بر عهده دارند. سیدمحمد موسوی، بابک خضرائی، آرش محافظ و سعید کُردمافی نیز اعضای هیأت تحریریه را تشکیل می‌دهند.

شماره‏ ۹۷ فصلنامه‏ موسیقی ماهور پنج مقاله در بخشِ «مقاله‌‏ها»، یک مقاله در بخشِ «مفاهیم بنیادین»، یک گفت‌وگو و یک نقد را‬ با خود‬ به همراه‬ دارد. مطالبِ بخشِ «مقاله‌‏ها»، به‌ترتیب، به موضوعات زیر می‌‏پردازند: موسیقی مردم‌‏پسند ترکیه (کاراحسن‏‌اغلو و اسکوگ)، بخشِ موسیقیِ کتابِ ریاض الابرار (سلطاندوست)، مویه‌های مازندرانی (محمودی)، مفهومِ موسیقیِ ملی (صداقت‌کیش) و موسیقی کافه‌ای و سینمای ایران (بیات).

بخشِ «مفاهیم بنیادین» به مسئله قوم‏‌موسیقی‌‏شناسی کاربردی و دخالتِ پژوهشگر در موضوعِ تحقیقش اختصاص دارد و مقاله‌ای در این زمینه ترجمه شده است. در بخشِ «گفت‌وگو»، مصاحبه‌ای کوتاه و قدیمی با عبدالله‌‏خان دوامی درباره‌‏ درویش خان آمده است و بخشِ «نقد و بررسی» شامل مطلبِ کوتاهی است درباره‌‏ مسئله‏ فرم در آلبومِ قدیمیِ ترجیع‌‏بند اثر کیانی و صدیف.‌

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=5072

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.