• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار: 1516اخبار امروز : 1
3

سواد رسانه‌ای کلید مدیریت فضای مجازی است

  • کد خبر : 7429
  • 12 فروردین 1403 - 10:49
سواد رسانه‌ای کلید مدیریت فضای مجازی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: سواد رسانه‌ای یک راهنما است و اگر فرد سواد رسانه‌ای داشته باشد می‌تواند در فضای مجازی، خود و جامعه‌اش را مدیریت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: امروز دنیای مجازی به واقعیت تبدیل شده است. در واقع یک کابل به مرز و فکر مردم وصل شده و آن تصمیم می‌گیرد و قدرت انتخاب دارد و مطالبش را مرتب القا، تحلیل و تحریک می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز، فضای مجازی به واقعیتی تبدیل شده است که از جنبه‌های زیادی در زندگی ما تأثیر می‌گذارد، گفت: فضای مجازی تقریباً سبک زندگی ما را شکل می‌دهد و به عنوان یک عضو خانواده ما حساب می‌شود. در واقع فضای مجازی از خانواده و سبک زندگی ما جدایی ناپذیر و غیرقابل انکار است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در این شرایط سواد رسانه‌ای می‌تواند به عنوان یک راهنما، جهت دهنده، پیشران و کمک کنده برای ما عمل کند، گفت: اگر فرد سواد رسانه‌ای داشته باشد می‌تواند در فضای مجازی، خود و جامعه‌اش را مدیریت کند و به جای اینکه ربات‌ها برایش تصمیم بگیرند و انتخاب کنند، خودش انتخاب کننده باشد.

وی افزود: سواد رسانه‌ای به افراد کمک می‌کند تا در دریایی از اطلاعات و ارتباطات در فضای مجازی گم نشوند و مسیر خود را پیدا کنند. می‌توان گفت که مانند علم که چراغی برای انسان است و او را در تاریکی هدایت می‌کند، سواد رسانه‌ای همچنین یک چراغ در دست انسان است که به او کمک می‌کند در فضای پر هرج و مرج مجازی مسیر را پیدا کند.

حجت‌الاسلام جلالی در پایان گفت: برگزاری همایش‌های مرتبط با سواد رسانه‌ای بسیار تأثیرگذار است. این همایش‌ها فرصتی فراهم می‌کنند تا افراد با مفاهیم، تکنیک‌ها و مهارت‌های مربوط به سواد رسانه‌ای آشنا شوند. همچنین، این رویدادها امکان ارتباط و تبادل نظر بین افراد و فعالان حوزه سواد رسانه‌ای را فراهم می‌کنند تا از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند. به این ترتیب، همایش‌های سواد رسانه‌ای می‌توانند در افزایش اطلاعات و آگاهی افراد، توسعه مهارت‌های آن‌ها و در نهایت تقویت دانش و آگاهی عمومی جامعه تأثیرگذار باشند.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=7429

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.