• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار: 1524اخبار امروز : 0
10

جامعه رسانه‌ای کشور از نبود سازمان صنفی حرفه‌ای رنج می‌برد

  • کد خبر : 5879
  • 09 تیر 1402 - 13:58
جامعه رسانه‌ای کشور از نبود سازمان صنفی حرفه‌ای رنج می‌برد

اراک-مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد با بیان اینکه آیین‌نامه جامع خبرنگاران در حال تدوین است، افزود: متأسفانه از فقدان یک سازمان نظام صنفی در عرصه رسانه رنج می‌بریم.

به گزارش خبرنگار مهر، ایمان شمسایی ظهر پنج شنبه در آئین اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات استان مرکزی، بیان کرد: هر اتفاق رسانه‌ای در کشور که منجر به ایجاد رقابت و گردهمایی اصحاب رسانه باشد از سیاست‌های همیشگی وزارت ارشاد بوده و به‌شدت آن را دنبال می‌کنیم و امسال بعد از حدود ۱۱ سال وقفه جشنواره رسانه‌های کشور نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جنگ رسانه‌ای دشمن افزود: در جنگی که پیش روست رسانه‌های دنیا حقیقت را انعکاس نمی‌دهند و انصافاً رسانه‌های ما در حوادث اخیر خوب درخشیدند. اهالی رسانه ایستادگی کردند و رسانه سعی کرد موضوعات را درون خانواده ایران حل کند.

شمسایی ادامه داد: دغدغه رهبر انقلاب در جهاد تبیین گویی تأکید ایشان بر ماده ۲ قانون مطبوعات و گوشزد کردن این وظیفه است.

این مقام مسئول اضافه کرد: اطلاع‌رسانی شفاف، نفی مرزبندی‌های کاذب و تفرقه‌انگیز، تأکید بر سیاست نه شرقی و غربی جمهوری اسلامی و تأکید بر اهداف نظام اسلامی و مبارزه با فرهنگ استعماری مواردی هستند که اگر به این‌ها خوب عمل شود جهاد تبیین صورت گرفته است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد تأکید کرد: توفیقات مختلف در عرصه سیاست خارجی و داخلی و روابط منطقه‌ای به این خاطر است که اتکا به داخل داشته‌ایم و سهم عمده‌ای را رسانه‌ها به‌خوبی انعکاس داده‌اند.

شمسایی با تأکید بر لزوم توجه به ماده ۴۶ قانون مطبوعات که به امر امنیت شغلی خبرنگاران اختصاص دارد، گفت: بحث بیمه خبرنگاران جزو قانون است و حمایت‌های مادی و معنوی وزارت ارشاد برای رسانه‌هایی است که به بیمه خبرنگاران توجه دارند.

جامعه رسانه‌ای کشور از نبود سازمان صنفی حرفه‌ای رنج می‌برد

وی با بیان اینکه آئین‌نامه جامع خبرنگاری در حال تدوین است، افزود: متأسفانه از فقدان یک سازمان نظام صنفی در عرصه رسانه رنج می‌بریم.

شمسایی تصریح کرد: تلاش کردیم تا ضمن رفع نواقص سامانه جامع رسانه‌ها خبرنگاران بیشتری به این سامانه بپیوندند و با مطالبه از صندوق اعتباری هنر تعداد اهالی رسانه عضو این صندوق از ۲۵۰۰ نفر به ۸ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد با تقدیر از توجه استاندار مرکزی به حوزه رسانه‌ای استان گفت: در استان مرکزی حدود ۱۳۴ رسانه به ثبت رسیده است و به ازای هر رسانه یک خبرنگار عضو سامانه جامع رسانه‌هاست اما واقعاً ظرفیت استان بیش از این‌هاست.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت تشکل‌ها و خانه مطبوعات استان، خاطرنشان کرد: تشکل‌های صنفی پل‌های ارتباطی با حاکمیت هستند و می‌توانیم دغدغه‌های اهالی رسانه را از این طریق بشنویم.

شمسایی از برنامه‌ریزی برای افزایش کیوسک‌های مطبوعاتی و خرید تضمینی نشریات توسط کتابخانه‌های عمومی برای استفاده از محصولات رسانه‌ای و حفظ مرجعیت رسانه‌ای در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این امر با ساماندهی صنفی و توجه جدی‌تر مسئولین کاملاً امکان‌پذیر است.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=5879

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.