• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار: 1523اخبار امروز : 2
3

پناهجویان یونان در جزیره مارها/نگاهی به تیتر یک روزنامه‌های جهان

  • کد خبر : 2221
  • 30 مرداد 1401 - 14:30
پناهجویان یونان در جزیره مارها/نگاهی به تیتر یک روزنامه‌های جهان

تلاش لیزچینی برای ورود به کاخ سفید، پناهجویان یونان در جزیره مارها، بیداد تورم در انگلیس و بی مسئولیتی وزیران و راه های دوری از آلزایمر مهم ترین اخبار روزنامه های امروز جهان هستند.

به گزارش ایسنا، مهمترین اخبار و تیتر یک روزنامه‌های جهان به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ به شرح زیر است:

در اندیشه کاخ سفید

«لیزچینی»، پس از شکست در برابر نامزد منتخب دانالد ترامپ برای سناتوری و یومینگ می گوید: به انتخابات رئیس جمهوری آمریکا می‌اندیشم. چرا که نه و در خط مقدم علیه رئیس جمهوری شدن ترامپ خواهم جنگید. سناتور جمهوری خواه که اکنون برای راه یابی خود، به کاخ سفید، فکر می کند «لیزچینی»، در کمیته تحقیق و بازجویی ششم ژانویه در حمله به کاخ گنگره. دشمن شماره یک ترامپ بود. هم حزبی ترامپ و علیه او است. و این تیتر یک وال ستریت جورنال می شود. لیز چینی، به ورود به کاخ سفید در انتخابات در راه فکر می کند.

پناهجویان یونان در جزیره مارها/نگاهی به تیتر یک روزنامه‌های جهان

جزیره مارها

پناهجویان در یونان، تیتر یک روزنامه های فرانسه شدند.

لوفیگارو نوشت: سرانجام یونان پناهجویان سوریه‌ای که یک ماه در مرز میان یونان و ترکیه، سرگردانند پناه داد. در این میان، یک کودک پنج ساله را نیش عقرب ها کشتند. آن ها را هر دو کشور، رها کرده بودند. حالا می توانند به جزیره عقرب ها و مارها، در یونان پناه ببرند. آن ها از رودخانه آب می نوشیدند و از برگ درختان و غلات، تغذیه می کردند.

پناهجویان یونان در جزیره مارها/نگاهی به تیتر یک روزنامه‌های جهان

کسی این جا مسئول نیست

این تیتر یک روزنامه انگلیسی آبزرور درباره انگلیس است. کسی به بیداد تورم در انگلیس نمی اندیشد. هیچ وزیری خود را مسئول نمی  داند. تورم در انگلیس به بیش از ۱۰ درصد رسیده است. با افزایش قیمت سوخت و آذوقه. اجناس و خدمات نیز افزایش یافته اند. بوریس جانسون، نخست وزیر، در تعطیلات به  سر می برد. حزب محافظه کار، حزب حاکم، هنوز جانشین جانسون را از میان لیزتراس و ریشی سوناک، انتخاب نکرده است. اگر چه می گویند، بخت با بانو تراس بیش تر یار است.

هنر حافظه

گاردین می‌نویسد: هنر حافظه، هنر توجه است. هنگامی که فراموشی، موضوعی جدی در آدم ها می شود. می توان مانع آن شد، یا آن را به تعویق انداخت. این را ریچارد رساک، عصب شناس می گوید. او برای مقابله با فراموشی، آلزایمر، می گوید. بخوانید، توجه کنید و از الکل پرهیز کنید.

پناهجویان یونان در جزیره مارها/نگاهی به تیتر یک روزنامه‌های جهان

او می گوید بسیاری از فراموشی‌ها، به خاطر عدم توجه آدم ها است و این نگران کننده نیست. به آلزایمر و درمانش، بیماری های فراموشی، به عنوان بیماری لاعلاج نگاه نکنید. اجتماعی بودن، از رازهای دورکردن این بیماری است.

* عکس‌های این گزارش تزیینی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.