• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار: 1478اخبار امروز : 0
3

افزایش خدمات حمایتی «هنرکارت»/ از «باشگاه هنرمندان» چه می‌دانیم؟

  • کد خبر : 5429
  • 19 فروردین 1402 - 10:42
افزایش خدمات حمایتی «هنرکارت»/ از «باشگاه هنرمندان» چه می‌دانیم؟

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از تلاش مجموعه تحت مدیریت خود برای ارتقای سطوح خدماتی و حمایتی «هنرکارت» در سال با ۱۴۰۲ با مزایای ویژه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به تصویر ذهنی برخی اعضا از کاربرد «هنرکارت» به عنوان کارتی که فقط برای واریزی‌ها صادر شده، از ارائه انواع خدمات، تسهیلات، تخفیف‌ها با سطوح مختلف این کارت شامل آبی، نقره‌ای، طلایی و پلاتینیوم خبر داد و تأکید کرد: مصمم به تبدیل «هنرکارت» به عنوان مهم‌ترین شناسه هویتی، معیشتی و بهره‌مندی از مزایای ویژه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در سراسر کشور هستیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح فلسفه ایجاد «هنرکارت» از آن به عنوان منحصربه‌فردترین کارت هویتی- بانکی یاد کرد و گفت: در حال حاضر شرکت هنرکارت با نام تجاری «هنرکارت» حدود ۹۰ هزار عضو دارد. هدف از ایجاد و پایه گذاری این شرکت هم ایجاد بستری برای یکپارچه سازی خدمات ارائه شده توسط صندوق اعتباری هنر به اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت در سراسر کشور با ارائه کارتی هویتی و شناسایی به هنرمندان است که تا پایان سال ۱۴۰۱، قریب به ۹۰ هزار هنرکارت چاپ و برای متقاضیان عضو صندوق در سراسر ایران ارسال شده است. بر همین اساس در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۷ هزار «هنرکارت» صادر و ارسال شده است. همچنین بیش از ۲۱ هزار هنرکارت فعال و بیش از ۲ هزار درخواست صدور مجدد هنرکارت نیز طی سال گذشته انجام گرفته که رقم هنرکارت صادره امروز به حدود ۹۰ هزار کارت رسیده است.

«هنرکارت» صرفاً برای واریز وجه نیست

وی با بیان اینکه ثبت نام و صدور هنرکارت برای هنرمندان با شتاب بیشتری در حال انجام است، بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی این کارت ماهیت شناسایی و هویتی آن برای اهالی فرهنگ و هنر کشوراست که با توجه به اطلاعات مندرج روی آن شامل نام، نام خانوادگی و زمینه فعالیت به فارسی و انگلیسی و تصویر افراد در بین اهالی هنر دارای امتیاز ویژه‌ای است. در این چارچوب هنرمندان گرامی می‌توانند پس از تکمیل عضویت خود در صندوق اعتباری هنر، اقدام به درخواست صدور هنرکارت کرده و از مزایای این کارت بهره مند شوند.

در تلاشیم تا بر مبنای موارد درخواستی مورد تأکید اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که طی نظرسنجی عمومی صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ متمرکز بر سه حوزه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سینما و تئاتر و موسیقی، و حمل و نقل شهری بوده است، اهدافی را پیش بگیریم که نهایتاً هنرکارت، به مهم‌ترین کارت هویتی و معیشتی هر هنرمند تبدیل شود پوراحمدی در ادامه از «هنرکارت» به عنوان یک شناسه هویتی مخصوص هنرمندان و دیگر اصحاب فرهنگ، رسانه و فعالان قرآن و عترت در سراسر کشور یاد کرد و گفت: این کارت صرفاً برای واریز وجه در نیست بلکه با رایزنی، پیگیری و مجموع اقدامات انجام گرفته امروز شاهد ارائه چندین خدمت ویژه توسط این کارت هستیم که نیاز است قشر فرهیخته فرهنگ، هنر و رسانه با تک تک آنها و دیگر خدماتی که در آینده نزدیک به آن اضافه می‌شود حتماً آشنا شوند.

رئیس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر همچنین با اشاره به سطوح مختلف هنرکارت شامل «آبی»، «نقره ای»، «طلایی» و «پلاتینیوم» اظهار کرد: اصحاب فرهنگ و هنر با دریافت هنرکارت از سطح آبی وارد این چرخه شده و با افزایش تراکنش‌ها و میزان موجودی حساب هنرکارت خود، امتیازاتی دریافت می‌کنند که امکان ارتقاء به سطح بالاتر و بهره‌مندی از درصدهای بیشتر بازگشت نقدی را برای آنها فراهم می‌سازد. البته با تغییر سطح اعضا به سطوح نقره‌ای، طلایی و پلاتینیوم، نیازی به تغییر هنرکارت ها نیست.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری‌های انجام گرفته برای لحاظ و در نظر گرفتن امتیازات مختلف برای دارندگان «هنرکارت» اشاره کرد و گفت: سطوح تخفیفی هنرکارت با همکاری بانک عامل، تخفیفاتی را در قالب «بازگشت نقدی» به هنرمندان ارائه می‌کند. این در حالی است که درصد بازگشت نقدی بر اساس سطح کارت، هر هفته و به طور تجمیعی، در قالب مبلغی از خرید دارندگان این کارت به صورت نقد به حساب اعضا واریز می‌شود. علاوه بر این، بیش از ۵۰۰ فروشگاه، رستوران، اقامتگاه، مرکز تفریحی طرف قرارداد نیز، بنا به سطح کارت، از ۵ تا ۸۰ درصد از مبلغ خرید دارنده هنر کارت را در قالب بازگشت نقدی به حساب آنها واریز می‌کند . در این چارچوب اعضا می‌توانند به منظور اطلاع از مراکز طرف قرارداد و درصدهای بازگشت نقدی هر سطح، به بخش «خدمات» در وب سایت www.honarcard.ir مراجعه کنند

از «باشگاه هنرمندان» صندوق اعتباری هنر چه می‌دانیم

وی در ادامه با تشریح دیگر ویژگی‌های هنرکارت، گفت: هنرکارت جزو معدود کارت‌های بانکی است که از سوی بانک مرکزی با چنین شرایطی اجازه چاپ پیدا کرده است. این کارت، علاوه بر ایجاد امکان استفاده از شبکه گسترده بانکی با استفاده از خدمات معمول یک کارت بانکی، امتیازات ویژه دیگری نیز به جامعه فرهنگ و هنر کشور ارائه می‌کند.

رئیس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: باشگاه هنرمندان هم امکان نوینی است که ضمن ارائه خدمات متعارف رفاهی، تفریحی، درمانی، آموزشی به دنبال ایجاد ارزش افزوده و مزیت‌هایی برای خرید اهالی فرهنگ و هنر کشور است. اعضای هنرکارت از امکان بازگشت نقدی هر خرید (Cash Back)، بهره‌مندی از تخفیفات ویژه خدمات مختلف از جمله خدمات درمانی، تفریحی، رفاهی، برگشت نقدی از ۵ تا ۸۰ درصد از مبلغ خرید در مراکز طرف قرارداد بنا به سطح هنرکارت، دریافت امتیاز از هر خرید در قالب ذخیره امتیاز باشگاه هنرمندان و پیشنهادات ویژه در رویدادهای مختلف و روزهای خاص نیز بهره مند شوند.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه صندوق اعتباری هنر و مجموعه «هنرکارت» در راستای هدف تسهیل ارائه خدمات بهینه به اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی سراسر کشور، آمادگی لازم برای همکاری با سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با اهالی فرهنگ و هنر، تشکل‌های رسمی فعال در حوزه هنرمندان را دارد، گفت: این سازمان‌ها در صورت تمایل می‌توانند از زیرساخت‌های وسیع این کارت از جمله مدیریت پایگاه داده، QR مندرج در پشت کارت و بسیاری پتانسیل‌های زیرساختی دیگر جهت مدیریت مراجعان هنرمند خود در اقدامات مختلف مانند پرداختی‌های متمرکز، مدیریت تردد در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها، ارائه خدمات ویژه به تعداد مشخصی از دارندگان کارت بهره مند شوند.

تلاش برای تبدیل «هنرکارت» به عنوان مهم‌ترین کارت هویتی اصحاب فرهنگ و هنر

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا بر مبنای موارد درخواستی مورد تأکید اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که طی نظرسنجی عمومی صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ متمرکز بر سه حوزه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سینما و تئاتر و موسیقی، و حمل و نقل شهری بوده است، اهدافی را پیش بگیریم که نهایتاً هنرکارت، به مهم‌ترین کارت هویتی هر هنرمند مبدل شود. در این راستا مذاکرات و جلسات متعددی با شرکت‌های مختلف برگزار شده که منجر به ارائه تخفیفات و مبالغ قابل توجهی از بازگشت نقدی به هنرکارت هر هنرمند در طی خرید از مراکز مورد نظر شده است.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر گفت: با عنایت به نتایج نظرسنجی از هنرمندان و همچنین بنا به میزان پیشرفت اقدامات در سال گذشته و انتظارات سال آتی، اهدافی را برای هنرکارت از جمله تسهیل و ترغیب استفاده هر هنرمند از هنرکارت خود در خریدهای روزمره و مایحتاج هنری (خریدهای حضوری و آنلاین) با تخفیفات ویژه در قالب «بازگشت نقدی»، درصد تخفیف، کمک هزینه خرید در نظر گرفتیم که با رایزنی و پیگیری‌های لازم تا حد امکان آنچه مدنظر است را جامه عمل بپوشانیم.

رئیس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر تأکید کرد: بدون تردید کاهش دغدغه‌های معیشتی، درمانی، تأمین نیازها و درخواست‌های فرهنگی و هنری هنرمندان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از جمله استفاده از سینما، تئاتر، موسیقی را در اولویت و دستور کار این صندوق قرار داده و مسئولان صندوق اعتباری هنر و شرکت هنرکارت بنیان ایرانیان به عنوان زیر مجموعه این صندوق، از این پس نیز تمام تلاش و عزم جدی خود را برای حمایت و پشتیبانی از جامعه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی سراسر کشور به‌کار می‌بندند تا بهترین‌ها را برای هنرمندان به عنوان قشر فرهیخته جامعه و همچنین اعضای این صندوق فراهم کند.

براساس این گزارش، اعضا و اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی دارای هنرکارت می‌توانند به منظور اطلاع دقیق از شرایط ارتقا هر سطح، به بخش «باشگاه هنرمندان» در وب سایت www.honarcard.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=5429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.