• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار: 1523اخبار امروز : 0
13

مدرسه تابستانی رسانه آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 5950
  • 17 تیر 1402 - 23:25
مدرسه تابستانی رسانه آغاز به کار کرد

رئیس فرهنگسرای رسانه از آغاز به کار مدرسه تابستانی رسانه همزمان با فرارسیدن فصل تابستان برای نوجوانان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی شکیبایی رئیس فرهنگسرای رسانه از آغاز به کار مدرسه تابستانی رسانه همزمان با فرارسیدن فصل تابستان برای نوجوانان خبر داد و گفت: این فرهنگسرا به دلیل مأموریت کاری و رسالت سازمانی خود در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، توجه ویژه ای به مقوله رسانه و ابعاد مختلف آن دارد و عمده برنامه‌هایی که در این مرکز برگزار می‌شود، توجه ویژه‌ای به رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های جدید دارند.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و مقارن شدن آن با ایام فراغت از تحصیل نوجوانان و دیگر علاقمندان جوان و بزرگسال، ایده راه‌اندازی مدرسه رسانه همراه با برگزاری کلاس‌های متنوع به ذهن مان رسید. همان طور که می‌دانید برگزاری کلاس‌های آموزشی در عرصه رسانه می‌تواند به ارتقای سواد رسانه‌ای عموم علاقمندان کمک شایانی بکند. برهمین اساس فرهنگسرای رسانه پرچمدار این اتفاق شد.

شکیبایی با اشاره به جزئیات این مدرسه تابستانی گفت: سراغ جمعی از اساتید سرشناس و نخبگان رسانه‌ای رفتیم و کلاس‌ها زیر نظر آنها برگزار می‌شود. کیفیت برگزاری کلاس‌ها و مباحث ارائه شده برایمان بسیار مهم بود و تلاش کردیم جمعی از بهترین‌ها را دعوت به همکاری کنیم. باید اشاره کنم در این مدرسه تابستانی بیش از ۲۰ سرفصل آموزشی طراحی شده و کلاس‌های مربوط به هرکدام به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

وی افزود: از جمله مهمترین کلاس‌های دوره تابستانی رسانه در فرهنگسرای رسانه می‌توان به آموزش جامع خبرنگاری، آموزش خبرنگاری کوله پشتی، عکاسی با موبایل، عکاسی فوتوژورنالیست، مستندساز شو، طراحی تجربه و رابط کاربری، راه اندازی کسب و کار آنلاین، نویسندگی خلاق، روزنامه‌نگاری دیجیتال، تولید محتوای دیجیتال، دوره مقدماتی جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در فضای مجازی، استوری تلینگ و ترفندهای داستان سرایی، ساخت بازی‌های غیردیجیتالی، فن بیان، گویندگی و زبان بدن، فن بیان و دوبله، بلاگری حرفه‌ای، آموزش شبکه اجتماعی لینکدین، طراحی پوستر و جلد کتاب، فیلمنامه‌نویسی، دوره تخصصی شخصیت‌شناسی، نشست حال خوب و … اشاره کرد.

رئیس فرهنگسرای رسانه گفت: تلاش ما این بوده ضمن برگزاری کلاس‌های ترمیک و کارگاهی رسانه، نیم نگاهی به رسانه‌های نوین به ویژه شبکه‌های اجتماعی نیز داشته باشیم. همچنین در پایان هر دوره به شرکت‌کنندگان، گواهی معتبر از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعطا می‌گردد.‌

وی در پایان افزود: مدرسه تخصصی رسانه مختص به همه علاقه‌مندان است اما محوریت اصلی مخاطبان آن نوجوانان هستند؛ از آنجا که آموزش سواد رسانه‌ای و اصول استفاده از شبکه‌های اجتماعی امری مهم برای سایر علاقمندان به خصوص این رده سنی است، توجه ویژه‌ای به نوجوانان داشته‌ایم

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=5950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.