• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار: 1513اخبار امروز : 0
7

اولویت‌های صندوق اعتباری‌ هنر برای توسعه اشتغال‌ در فرهنگ وهنر

  • کد خبر : 6584
  • 10 آذر 1402 - 16:39
اولویت‌های صندوق اعتباری‌ هنر برای توسعه اشتغال‌ در فرهنگ وهنر

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در دیدار با رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مساله توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر را یکی ازاولویت‌های اصلی صندوق در دولت سیزدهم عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی در دیدار با عزت‌اله اکبری تالارپشتی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، که در محل ساختمان هنر انجام شد با اشاره به وظیفه ذاتی صندوق در حمایت از فعالان عرصه فرهنگ و هنر کشور اظهار کرد: سیاست صندوق اعتباری هنر در دو بعد حمایتی و اقتصادی بنا شده است و مساله‌ اقتصاد فرهنگ و هنر جزو اولویت‌های اصلی صندوق در دولت مردمی است.

وی افزود: در حوزه سیاست‌های حمایتی، خدمات بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی، تسهیلات، طرح‌های تکریم، کمک مستمری، ارایه خدمات ویژه به پیشکسوتان به جامعه فرهنگ و هنر کشور ارایه می‌شود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم گفت: توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر و توانمندسازی فعالان فرهنگی و هنری کشور یکی از مهمترین سیاست های صندوق اعتباری هنر است. در این راستا طی ۲ سال گذشته اقدامات مهمی در این زمینه انجام شده است. ایجاد معاونت اقتصاد هنر، فعال شدن شرکت توسعه تجارت هنر (پروانه)، راه‌اندازی مرکز خدمات مشاوره و کارآفرینی مسیر اقتصاد هنر (ماه)، تدوین طرح شناسنامه‌ای اقتصاد هنر اعضا از جمله این اقدامات است.

پوراحمدی تصریح کرد: یکی از تعاریف اقتصاد فرهنگ و هنر نقش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در توسعه اقتصادی است که متاسفانه در کشور ما به حوزه فرهنگ و هنر و صنایع خلاق به عنوان یک بخش ارزش‌آفرین توجه کمتری شده است در صورتی که یکی از پرسودترین حوزه‌های تولید در جهان، صنایع فرهنگی و هنری است.

وی با اشاره به ظرفیت اشتغال‌زایی در صنایع خلاق افزود: میزان سرمایه برای تولید شغل در صنعت بسیار بالا است در حالی که در حوزه فرهنگ و هنر با سرمایه کم می‌توان کسب و کارهای متنوع ایجاد کرد.

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته، صنایع خلاق نقش مهمی در شاخص‌های ثروت‌آفرینی و رشد اقتصادی دارند اظهار کرد: کشور ما ظرفیت‌های بالقوه‌ای در عرصه اقتصاد فرهنگ دارد که نیازمند حمایت جدی دولت، مجلس و نهادهای اقتصادی است تا جایگاه ایران در این حوزه رشد پیدا کند.

در ادامه این دیدار نماینده مردم تهران (اسلامشهر، ری وشمیرانات) نیز ضمن قدردانی از مجموعه صندوق اعتباری هنر بابت اقدامات و فعالیت‌های انجام گرفته همراه با ارایه انواع خدمات و تسهیلات این صندوق، بر حمایت، پشتیبانی و کمک هرچه بیشتر به اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت تاکید کرد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، توجه به توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر را از سوی همه مسئولان و نهادها مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ما نیز به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنیم که با برگزاری نشست‌های تخصصی به این حوزه با نگاه ویژه‌ای توجه شود و مباحث اقتصاد خلاق با همکاری صندوق اعتباری هنر در دستگاه‌های سیاستگذار جایگاه شایسته خود را پیدا کند.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=6584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.