• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار: 1523اخبار امروز : 0
4

فارس آینده جایگزین نسخه فعلی خبرگزاری فارس می‌شود

  • کد خبر : 6931
  • 03 بهمن 1402 - 10:43
فارس آینده جایگزین نسخه فعلی خبرگزاری فارس می‌شود

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت پلتفرم فارس آینده پس از طی مرحله آزمایشی جایگزین نسخه فعلی این‌خبرگزاری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین رونمایی از پلتفرم فارس با حضور پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس برگزار شد.

تیرانداز در این‌مراسم گفت: با مطالعات و پژوهش‌هایی که داشتیم، نسل جدید خبرگزاری در قالب پلتفرم فارس با نام فارس آینده در دستور کار قرار گرفت که پس از طراحی و بهره‌برداری، علاوه بر رسمیت و حفظ چارچوب‌های اصلی یک خبرگزاری رسمی، از ظرفیت تعامل با مخاطب بهره خواهد گرفت.

وی افزود: کشوری مثل ایران بارها و بارها مورد هدف حملات رسانه‌ای دشمنانش قرار گرفته و ارتقای سواد رسانه‌ای برای چنین‌کشوری بسیار اهمیت دارد. این‌امر یک ابراستراتژی است و تحقق آن با کنش‌گری مردم در زمینه تولید محتوا میسر می‌شود. رسانه باید سلیقه‌های مختلف مردم را شناخته و متناسب با نیاز آن‌ها دست به تولید محتوا بزند. در فارس آینده، برای مخاطب‌شناسی و سنجش سلیقه مخاطب از ظرفیت هوش مصنوعی استفاده خواهیم کرد و از ظرفیت‌های تصویری و ویدئویی هم در تلویزیون تعاملی فارس که راه‌اندازی‌اش در دستور کار است، استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در ادامه درباره سبک خبرنویسی جدید رسانه فارس آینده گفت: این‌سبک با آخرین دستاوردهای علم ارتباطات مطابقت دارد و گامی مهم در زمینه ارتقای کیفی تولیدات خبری است. پروژه فارس آینده از نظر فنی، یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های رسانه‌ای کشور است که امیدواریم بتواند وضعیت خبر و اطلاع رسانی کشورمان را ارتقا دهد.

تیرانداز در پایان گفت: فارس آینده ابتدا یک‌دوره آزمایشی دارد و پس از بازخوردگیری از مخاطب، جایگزین نسخه فعلی خبرگزاری فارس می‌شود. موفقیت سبک جدید خبرگزاری‌ها نیازمند فرهنگ‌ و زیرساخت‌سازی، ارتقای سواد رسانه و آموزش است. در نتیجه باید شرایطی فراهم شود که کسی برای کسب خبر نیاز به رسانه‌های دروغ‌پرداز احساس نکند که این‌مهم نیازمند این است که مردم و مسؤولان سعه‌صدر خود را بالا ببرند.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=6931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.