• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار: 1513اخبار امروز : 0
4

همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با محوریت خانواده برگزار می‌شود

  • کد خبر : 7261
  • 19 اسفند 1402 - 17:36
همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با محوریت خانواده برگزار می‌شود

رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت این همایش با محوریت کودک و خانواده در فضای مجازی چهارشنبه ۹ اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با محور کودک و خانواده در فضای مجازی» و با رسالت افزایش مسؤولیت‌پذیری عمومی در حوزه‌ی سواد رسانه‌ای توسط مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برگزار می‌شود.

سعید پورابوالقاسم رییس شورای سیاست گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: این همایش بر اهمیت و جایگاه «نخبگان و مجامع علمی، سازمان‌های مسؤول و افراد آگاه» در توسعه سواد رسانه‌ای و تبدیل این مهم به نهضتی عمومی و فراگیر تاکید دارد.

وی افزود: پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در ۲ بخش علمی پژوهشی و ترویجی کاربردی با هدف ارتقای حس مسئولیت‌پذیری نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و فعالان اجتماعی در حوزه تولید دانش سواد رسانه‌ای بومی و تبدیل آن به یک مهارت عمومی؛ معرفی فرصت‌ها و تهدیدهای رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای از طریق آگاهی بخشی و توانمندسازی برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌ها و مخاطرات آن و ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی بومی» برگزار می‌شود.

رییس شورای سیاست گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: به دلیل موفق بودن این همایش در ادوار گذشته که در قالب ملی برگزار می‌شد، همایش پنجم «بین‌المللی و با حضور اساتیدی از کشورهای آمریکا، نیوزیلند، ایرلند و ترکیه» برگزار می‌شود. فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کودکان و خانواده، ابزارهای نظارت والدین در فضای مجازی، زیست بوم کودک در فضای مجازی، آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان، تنظیم‌گری و حکمرانی کودک و خانواده در فضای مجازی، نظام آموزشی و کودک در فضای مجازی، رژیم مصرف رسانه‌ای برای کودکان، پژوهش در حوزه کودک و خانواده در فضای مجازی و فناوری‌های نوظهور، کودک و خانواده و سواد رسانه‌ای از محورهای این همایش است.

پورابوالقاسم گفت: اعضای هیأت علمی و کمیته داوران پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی از دانشگاه‌های علوم ارتباطات و مدیریت رسانه‌ای کشور انتخاب شده‌اند. همچنین ۷۹ مقاله علمی به دبیرخانه همایش ارسال شده است. تولید ۳۰ قسمت پویانمایی با طراحی شخصیت خاص سواد رسانه‌ای برای انتشار در فضای مجازی» از دیگر اقدامات مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در حوزه سواد رسانه‌ای به شمار می‌رود. در روز برگزاری همایش از نخستین قسمت این مجموعه رونمایی می‌شود.

وی افزود: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی مردم» به عنوان یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. سواد رسانه‌ای یعنی درک مبتنی بر مهارت‌های استفاده از رسانه‌ها، داشتن تفکر انتقادی و توانایی تولید محتوای سالم در فضای مجازی است. همایش سواد رسانه‌ای و نشست‌های ملی فعالان سواد رسانه‌ای که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفت سال اخیر برگزار شده، جایگاه محوری این وزارتخانه را در مبحث سواد رسانه‌ای کشور تثبیت کرده و ویژند (برند) سواد رسانه‌ای را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داده و این مرکز موظف به ارتقا آن است.

سرپرست مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: مرکز ملی فضای مجازی و شورای عالی فضای مجازی در مصوبات متعدد، نقش و جایگاه محوری در حوزه سواد رسانه‌ای را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا کرده و سایر دستگاه‌ها موظف به هماهنگی با این وزارتخانه در فعالیت‌های سواد رسانه‌ای هستند.

پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با محور کودک و خانواده در فضای مجازی ۹ اسفند ۱۴۰۲ در تهران با حضور اساتید، صاحبنظران و نویسندگان مقالات منتخب این همایش برگزار می‌شود و علاقمندان به استفاده از سخنرانی‌ها و مقالات ارایه شده در پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای می‌توانند آنلاین از طریق آپارات مرکز توسعه فرهنگ و هنر به نشانی https://www.aparat.com/ITDMC/live اقدام کنند.

بنابر اعلام دبیرخانه همایش، مقالات منتخب هیأت داوران همایش ضمن ارایه در پانل‌های تخصصی در روز همایش، متناسب با کیفیت و امتیاز ارزیابی و نوع آن‌ها در نشریات علمی‌پژوهشی منتشر و در کتاب مجموعه مقالات همایش درج می‌شوند و به مقاله برتر که بیشترین امتیاز را در مراحل داوری کسب کرده‌اند جوایزی اهدا می‌شود.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=7261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.